Klasický systém LPG
Vybírat můžete od několik ověřených značek. Případně nám zavolejte a my vám poradíme s výběrem.
Tartarini, LovTec, Elpigaz
Kapalný plyn proudí z nádrže do plynového ventilu,kde se zbaví nečistot a dále pak teče do tlakového regulátoru v prostoru motoru. V tomto regulátoru se zkapalněný plyn odpaří a tlak LPG se upraví na stabilní hodnotu. Poté proudí LPG hadicí přes škrtící ventil nebo krokový motor (dle typu vozidla) do směšovače (mixéru),kde se plyn míchá se vzduchem a přes sací potrubí je nasáván do motoru.
Řízení spalování LPG:
- karburátory:přes škrtící ventil,který je nastaven měřením emisním přístrojem pro optimální spalování
- řízené karburátory:přes škrtící ventil,který je nastaven měřením emisním přístrojem pro optimální spalování
- jednobodové systémy neřízené:přes škrtící ventil,který je nastaven měřením emisním přístrojem pro optimální spalování
- jednobodové systémy řízené:přes krokový motor ovládaný řídící jednotkou LPG (řízené lambda sondou-musí být funkční !!!)
- vícebodové neřízené systémy:přes škrtící ventil,který je nastaven měřením emisním přístrojem pro optimální spalování
- vícebodové systémy řízené:přes krokový motor ovládaný řídící jednotkou LPG (řízené lambda sondou-musí být funkční !!!)
Přepínání benzin-LPG
- k přepnutí na LPG dochází automaticky po přidání plynu nad cca 2000 otáček (neplatí pro sekvenční vstřikování plynu viz. popis SGi)
- při teplotách nižších jak -5°C doporučujeme nechat motor chvíli zahřát na benzín a potom přepnout na LPG, aby nedocházelo k zamrzání regulátoru plynu (neplatí pro sekvenční vstřikování plynu viz. popis SGi)
- po vyjetí LPG nádrže, které se projevuje postupnou ztrátou výkonu je potřeba přepnout ručně do benzínu dotykovým přepínačem umístněným v kabině vozu (neplatí pro sekvenční vstřikování plynu viz. popis SGi)
- kdykoliv za jízdy je možné přepnout na benzín-plyn-benzín-plyn
- přepnutí může provázet mírná prodleva nebo cuknutí vzhledem k delšímu času potřebnému pro nasání plynu do sacího potrubí (neplatí pro sekvenční vstřikování plynu viz. popis SGi)
- regulátor tlaku
- plynový ventil s filtrem
- mixér LPG – vzduch
- regulátor maxima (u řízených systémů krokový motorek)
- benzínový ventil (u neřízených a řízených systémů relé nebo emulátor na rozpojení vstřikovačů)
- přepínač benzín, plyn
- řídící jednotka LPG