Klasický systém LPG

Vybírat můžete od několik ověřených značek. Případně nám zavolejte a my vám poradíme s výběrem. 

Tartarini, LovTec, Elpigaz

Kapalný plyn proudí z nádrže do plynového ventilu,kde se zbaví nečistot a dále pak teče do tlakového regulátoru v prostoru motoru. V tomto regulátoru se zkapalněný plyn odpaří a tlak LPG se upraví na stabilní hodnotu. Poté proudí LPG hadicí přes škrtící ventil nebo krokový motor (dle typu vozidla) do směšovače (mixéru),kde se plyn míchá se vzduchem a přes sací potrubí je nasáván do motoru.

Řízení spalování LPG:

  • karburátory:přes škrtící ventil,který je nastaven měřením emisním přístrojem pro optimální spalování
  • řízené karburátory:přes škrtící ventil,který je nastaven měřením emisním přístrojem pro optimální spalování
  • jednobodové systémy neřízené:přes škrtící ventil,který je nastaven měřením emisním přístrojem pro optimální spalování
  • jednobodové systémy řízené:přes krokový motor ovládaný řídící jednotkou LPG (řízené lambda sondou-musí být funkční !!!)
  • vícebodové neřízené systémy:přes škrtící ventil,který je nastaven měřením emisním přístrojem pro optimální spalování
  • vícebodové systémy řízené:přes krokový motor ovládaný řídící jednotkou LPG (řízené lambda sondou-musí být funkční !!!)

Přepínání benzin-LPG

  • k přepnutí na LPG dochází automaticky po přidání plynu nad cca 2000 otáček (neplatí pro sekvenční vstřikování plynu viz. popis SGi)
  • při teplotách nižších jak -5°C doporučujeme nechat motor chvíli zahřát na benzín a potom přepnout na LPG, aby nedocházelo k zamrzání regulátoru plynu (neplatí pro sekvenční vstřikování plynu viz. popis SGi)
  • po vyjetí LPG nádrže, které se projevuje postupnou ztrátou výkonu je potřeba přepnout ručně do benzínu dotykovým přepínačem umístněným v kabině vozu (neplatí pro sekvenční vstřikování plynu viz. popis SGi)
  • kdykoliv za jízdy je možné přepnout na benzín-plyn-benzín-plyn
  • přepnutí může provázet mírná prodleva nebo cuknutí vzhledem k delšímu času potřebnému pro nasání plynu do sacího potrubí (neplatí pro sekvenční vstřikování plynu viz. popis SGi)

  1. regulátor tlaku
  2. plynový ventil s filtrem
  3. mixér LPG – vzduch
  4. regulátor maxima (u řízených systémů krokový motorek)
  5. benzínový ventil (u neřízených a řízených systémů relé nebo emulátor na rozpojení vstřikovačů)
  6. přepínač benzín, plyn
  7. řídící jednotka LPG